***
Az iskolát bemutató videó IDE KATTINTVA tekinthető meg.
***
A leendő elsős tanítók bemutatkozása IDE KATTINTVA érhető el.
***
„ A gyermekkor évei azok az esztendők, amikor a szív a legérzékenyebb, leghajlékonyabb. Amit oda elültetnek, azt aligha lehet valaha is onnan kipusztítani.”
(J. F. Oberlin)
Örömmel tölt el bennünket, leendő elsős tanítókat, hogy mi vezethetjük be a kis elsősöket a betűk és számok világába. Fontosnak tartjuk, hogy a gyerekek szívesen, jó kedvvel jöjjenek iskolába. Ezért igyekszünk az óráinkon jó hangulatot teremteni, ahol élmény lehet a tanulás. Figyelembe vesszük az óvodából jött gyermekek életkori sajátosságait annak érdekében, hogy a megfelelő módszerekkel, feladatokkal, játékosan ismertessük meg őket az írással, olvasással, számolással. A szülőkkel való kommunikáció nagyon fontos számunkra. Együttműködve tudjuk megadni azokat az alapokat a gyerekeknek, melyek megalapozhatják a kiegyensúlyozott iskolás éveiket.
Iskolánk alsó tagozata, így mi, leendő első osztályos tanítók is az alapvető készségek és képességek, kulcskompetenciák biztos kialakítását tűztük ki célul. A gyermekek számára igyekszünk minél szélesebb körű lehetőséget biztosítani felzárkóztatásra, tehetséggondozásra és a szabadidő hasznos eltöltésére. Differenciált bánásmóddal, a tanulók aktuális tudásához igazodó tanórákkal, a felzárkóztató foglalkozásokkal lehetőséget nyújtunk az ismeretek begyakorlására, a problémamentes továbbhaladás biztosítására.
Iskolánkban hagyománnyá vált, hogy az olvasástanítás Meixner-módszerrel történik. Így a gyermek az egyes betűk összekapcsolása útján, egyéni képességeinek megfelelő tempóban tanul meg olvasni.
A matematika tanítása során a Mozaik tankönyveket használjuk.
A segítséget igénylő tanulókat fejlesztőpedagógusok is segítik. Nagy hangsúlyt fektetünk a képességfejlesztésre, a kritikus kognitív készségek (számolási-, olvasás-, íráskészség) fejlesztésére.
Az első évfolyamtól minden osztályban heti egy órában angol nyelv tanulására nyílik lehetőség.
A tanórai foglalkozások mellett a tanulók érdeklődése, igényei, szükségletei szerint tanórán kívüli délutáni foglalkozásokon vehetnek részt.
A leendő elsős tanítók
Iskolánk legfontosabb célkitűzései az oktatás területén:
- Alapkészségek, kulcskompetenciák fejlesztése: ezen belül az anyanyelvi kommunikáció, a matematikai kompetencia és a hatékony, önálló tanulás
- Logikafejlesztő órák beemelése első osztálytól
- Szövegértés, szóbeli kifejezőkészség fejlesztése – olvasóvá nevelés
- Angol nyelv tanítása első osztálytól: 2020. szeptember 1-jével felmenő rendszerben első osztálytól beemeltük az angol nyelv tanítását-tanulását, s majd 4 év múlva, 5. osztálytól képesség szerinti differenciálással megjelenhet az emelt óraszámú angol oktatás is.
- Országos mérés eredményeinek elemzése és beépítése az egyéni fejlesztési munkába – cél az eredmények javítása
- Központi felvételi eredmények javítása – felvételi előkészítők tartása
- Felzárkóztatás mellett a tehetséggondozás szükségessége
Iskolánk legfontosabb célkitűzései az nevelés területén:
- Saját arculat kialakítása, illetve további finomítása
- Környezeti nevelés: rend, tisztaság fogalmának beépítése a mindennapokba; a tárgyi környezet megbecsülésére nevelés
- Drámapedagógia alkalmazása a nevelési problémák megoldására – színjátszókörök szerepe
- Békés szemlélet elsajátíttatása, bántalmazásmentes környezet kialakítása
- Egészségnevelés: testi-lelki egészség, különös figyelemmel a függőséget okozó szenvedélyek kialakulására, sport, mozgás megszerettetése, erősítése, mobiltelefonoktól való függőség csökkentése
Hamarosan közzéteszünk foglalkozásokat, amelyekbe online módon a gyerekek is részt vehetnek, valamint lehetőségük lesz megismerkedni a tanító nénikkel az óvodában is.
Várjuk Önöket – Titeket szeretettel!
Veszprémi Klára
intézményvezető