Hetedhét határon

Kirándulás Erdélyben, 2018

Iskolánk 55 hetedikes diákja 5 kísérő tanárral ötnapos erdélyi körutazáson vett részt 2018. március 19 és 23. között. A kirándulásunk célja Arany János és Petőfi Sándor életéhez, munkásságához kapcsolódó emlékhelyek felkeresése, műemlékek megtekintése és ezeken keresztül Erdély legszebb tájainak megismerése volt. Az első napon jártunk Kolozsváron, ahol városnézés közben megtekintettük Mátyás király lovas szobrát és szülőházát. Innen továbbutaztunk Segesvárra, ahol jártunk a középkori várban, megnéztük az óratornyot, megmásztuk a diáklépcsőt. Innen Fehéregyházára utaztunk tovább, ahol megnéztük a Petőfi Múzeumot, a múzeum kertjében pedig koszorút helyeztünk el a segesvári csata emlékművénél és Petőfi szobránál. Marosvásárhely érintésével érkeztünk meg gernyeszegi szállásunkra. Másnap Székelyföld kincseit fedeztük fel. Parajdon meglátogattuk a sóbányát, Korondon pedig a kirakodóvásárt. Következő állomásunk Farkaslaka volt, Tamási Áron síremlékénél időztünk. Majd a Gyilkos-tóhoz indultunk, ahol egy éjszakát töltöttünk. A negyedik napon hógolyóztunk Bucsin-tetőn, gyalogosan bejártuk a Békás-szorost, Erdély egyik leghíresebb természeti csodáját, majd tovább utaztunk Szovátára, ahol sétát tettünk a Medve-tónál. Az ötödik napon – útban hazafelé – megálltunk Nagyszalontán, itt megtekintettük Arany János emlékházát és a múzeumot a Csonka-toronyban. Kirándulásunk alatt találkoztunk a gernyeszegi Teleki Domokos Általános iskola igazgatójával, tanáraival, diákjaival, akikkel kötetlen beszélgetés, ismerkedés, játék keretében ismerhettük meg az ottani diákok életét, az iskolák közötti hasonlóságokat és különbségeket. Az Igazgató úr kalauzolásával látogatást tettünk a gernyeszegi Teleki-kastélyban is. Felejthetetlen élményekkel, új ismeretekkel gazdagon – kicsit fáradtan – érkeztünk haza.